Влезте, за да следвате това  
NIKauto

Правилна подръжка на Климатика

Препоръчан пост

Вече е сезона на отпуските ,и нуждата от клима в колата става задължително. Елементарните неща за правилната експлоатация са.

1. Смяна филтър на купето

47943096022_c31e37f8bc_c.jpg

разликата между двата е, че стария и запушен намалява потока на въздух, и спомага за развитието на бактерии във вентилацията, който дишаме.

2. При смяната на филтъра задължително е ако има възможност да се напръска радиатора на климатика със антибактериален спрей.

3. Почистване на дренажа за отичане на конденза от радиатора. Ако започне да събира вода означава ,че влагата смесена със студа на радиатора води до замръзване на питата ,и промяна на работата на радиатора познат като ефекта на Карно.

4. Проверката на количеството на фреон в системата ,и нейната чистота може да ви спаси от ненадейно спиране на климата посред лято. На мен миналата година ми се случи в най топлия ден по магистралата.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

47985771773_0a8b6acbcb_c.jpg

След смяната на филтъра собственика сам установи разликата.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Да така е. Климатроника взе да постига по-бързо зададената температура и да духа хладно дори и при разлика един градус между външна и вътрешна температура. ;)

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

48043814736_3c847378ff_c.jpg

Тези игли за зареждане на системата не се проверяват ,и от там изтича фреон. Тази по специално освен кривината е сложена капачка не оригинална ,и изпискаше заради лекото притискане на иглата.

НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ ДА СЛАГАТ КАПАЧКИ НА ИГЛИТЕ КОЙТО СА НЕ ОРИГИНАЛНИ.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

48126729356_84d4571641_c.jpg

Мишка хапнала филтърчето и влезнала в колата. Колегите от Швейцария споделиха ,че през изминалата зима проблема с мишките е решена. За целта слагат от блокчетата за тоалетна от сухите в двата края на коша.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Днешната случка със компресор на 9-5 се случва доста често. Климатика е препълнен от което страда компресора. При необходими 875 грама имаше 1050 грама в следствие имаме изгорял компресор.

48132457576_818892a4f1_c.jpg

Най здравия компресор се вижда как горните бутала са изкочили достатъчно да изкривят оста със няколко десети от милиметъра.

48132488993_3fd3242417_c.jpg

Буталата опират в тази плочка до няколко мм след по голям ход се криви оста ,и следва нов компресор. За целта питате NeoBros имат опция ремонт на компресор. Нов струва 550 лв.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Колкото и да е добре зареден климатика при така монтиран филтър се губи ефекта. 

48842450292_6d06f3a6e9_c.jpg

Освен мръсотията ,която дишате се задръства радиаторчето. 

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Климатикът в студено време: Развенчаваме масовата заблуда на шофьорите

 
Климатикът в студено време: Развенчаваме масовата заблуда на шофьорите

Първите есенни студове - това е времето, в което у шофьорите се появяват доста въпроси. Един от тях, с който те започват да атакуват автофорумите, е - работоспособен ли е климатикът при нулева температура зад борда? 

Мълвата гласи, че климатикът през зимата е също толкова необходим, както и през лятото: той изсушава въздуха, борейки се със запотяването. Всъщност не всичко е толкова просто. 

Оказва се, че съществува пределна температура, при която компресорът на климатика се изключва. 

Автомобилните производители могат да ви приказват колкото си искат, че климатичните им системи са всесезонни, но всяка от тях си има свои параметри. 

Да вземем, например, BWM, Минималната температура за функциониране на компресора на климатика е 1°C. Ако температурата е 0°C - компресорът няма да се включи.  

Що се отнася до автомобилите на Porsche, Skoda или Kia, то техният климатик ще престане да работи още по-рано - при 2°C.

Компресорите на Haval ще се държат стоически, до 5°C. В автомобилите на Renault компресорът ще престане да работи още при 4°C. 

Сега ние можем да констатираме ясно и безусловно, поредната тема за безкрайни дискусии във форумите рухна: никакъв климатик при студ нищо не суши! 

Тогава ще попитате, защо възникват всичките тези въпроси? 

Защото във всичките автомобили липсва индикация за включване на компресора на климатика. 

Той може да се изключи, дори ако на централната конзола свети лампичката с обозначението AC on.

Autoblitz.bg

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това