Влезте, за да следвате това  
Charger_D

Формула 1 сезон 2019

Препоръчан пост

[b][size=150]Промени по пистата в Гран при на Франция в защита на Мерцедес[/size] Ще бъде преасфалтирана повече от половината писта, а входът към боксовете ще се преправи [/b] Гран при на Франция се завърна в календара на Формула 1 през 2018 на пистата "Пол Рикар", което беше повод за радост, но и за оплаквания от страна на пилотите. Състезатели както от Ф1, така и от мотоциклетните серии критикуваха някои характеристики на трасето. Делегатът на ФИА Чарли Уайтинг наскоро отиде на място, за да намери решение на проблемите. Основните недостатъци са настилката и входа към питлейна. Решено е да се положи нов асфалт на 60% от пистата, което включва всички завои, без правите. Ще бъде преправено влизането към бокса: през 2018 пилотите трябваше да правят първо десен завой, след което остър ляв. При евентуален проблем с болида – например спирачки или недозавиване – колата би могла да продължи по права линия и да се блъсне директно в първия бокс. През 2019 това отново ще бъде този на Мерцедес, така че промяната ще Бъде буквално в тяхна защита. Подходът ще бъде изместен преди последния завой и няма да сочи директно към първия гараж. Собствениците на пистата планират поправките да бъдат завършени навреме преди старта във Франция, който по програма ще бъде на 23 юни. източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[b][size=150]Ф1 се оглежда за Гран при на Филипините[/size] Изненадващо Либърти Медиа са подали заявка за запазване на търговски названия, свързани с Филипините и столицата Манила[/b] Формула 1 се готви за ново състезание в Източна Азия и по-конкретно на Филипините. По информация в пресата на 7 януари Ф1 са подали заявка за права върху названията "Гран при на Филипини" и "Гран при на Манила". Те се отнасят до 7 категории, които включват спортни прояви, излъчване, дрехи и печатни материали. Въпреки че още сме далече от провеждането на старт по улиците на столицата Манила, запазването на търговските марки е първата крачка, и е дълъг процес. Подобна надпревара е малко изненадващ ход от страна на Либърти Медиа, като се има предвид, че новото състезание във Виетнам е доста близо. Ясен е стремежът на американската компания да разширява пазара и популярността на Формула 1, но така или иначе, по настоящото споразумение с отборите, стартовете не могат да бъдат повече от 25 на година. Ако сезонът е твърде сгъстен, това би означавало по-големи разходи за транспорт по света и по-висок стрес за екипите. [img]http://formula1.sportal.bg/uploads/images/news/2019_01/img_20190126_0002.jpg[/img] източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[b][size=150]Формула 1 не се продава, успокоиха от Либърти Медиа[/size] Американската компания опроверга слуховете, че Ф1 ще продава акции[/b] 28 Януари 2019 Либърти Медиа отрекоха твърденията, че са склонни да продават акции от Формула 1. Слуховете тръгнаха след публикация на изданието Джон Уол Стрийт, което се занимава с пресечните точки на финансите и спорта. Според медията, Либърти Глобал са склонни да продават акции от Ф1, едва три години след като придобиха шампионата. Според статията, Либърти проучвали възможности да намалят своето участие, като това включвало всичко – от пълна продажба до вкарване на още партньори собственици. Като причини за това се изтъкват слабите резултати в привличането на млади фенове (едва 14% са под 25 години), както и минималните приходи от дигитални продажби (едва 0,6% от общите приходи). Още по-изненадващо е твърдението, че Бърни Екълстън би изкупил обратно Формула 1, за много по-ниска цена от осемте милиарда долара, за които я продаде. Попитани за официален коментар, Ф1 Медиа обърнаха внимание, че в така поднесената информация има очевадна грешка – Формула 1 се управлява от Либърти Медиа, а не от Либърти Глобал. Следователно, подобни статии не може да се възприемат на сериозно. Американската компания ще продължи да развива Ф1, без да обръща внимание на фалшиви новини. [img]http://formula1.sportal.bg/uploads/images/news/2019_01/img_20190128_0006.jpg[/img] източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[size=150][b]Пирели искат тест с 18-инчови гуми през сезон 2019[/b][/size] 28 януари 2019 Пирели се надяват тази година да направят първи тест на пистата с 18-инчовите гуми, които ще се използват от сезон 2021 във Формула 1. Новите гуми са част от мащабната промяна в регулациите на шампионата, които се готвят и които включват още преустройване на двигателя и аеродинамичните промени. Усложнения за осъществяването на теста не липсват, като основното от тях е каква кола ще бъде използвана за него, тъй като все още ръководството на Формула 1 не е дало пояснения по промените в двигателя и аеро елементите. Пирели се надява тестът да се насрочи за втората половина от сезона. Миналата година стана ясно, че Пирели ще бъдат официален доставчик на гуми за Формула 1 поне до края на 2023 година. Като част от сделката, Пирели ще представи нови гуми през 2021 година, когато ще отбележат 11-годишнината си във Формула 1. [img]https://img2.sportal.bg/uploads/news/2019_05/images/00768046.jpg?20190128164355[/img] източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[b][size=150]16 промоутъри с остри критики към ръководството на Формула 1 [/size] Асоциацията на промоутърите във Ф1 с протест срещу управлението на Либърти Медиа[/b] Собствениците на Формула 1 Либърти Медиа попаднаха под критиките на Асоциацията на промоутърите във Ф1 (АПФ). В нея членуват 16 от организаторите на състезания от общо 21 в календара за 2019. В понеделник се е състояла среща между представители на АПФ, след което беше публикувано официално изявление. Промоутърите са крайно недоволни от постоянно ограничаващото се безплатно ТВ излъчване на шампионата. Тази година Великобритания става поредната страна, в която Ф1 ще се предава само по платения канал Скай спорт Ф1. "Не е в дългосрочен интерес на спорта феновете да загубят възможността за свободен достъп до излъчване и съдържание" посочват от АПФ. Асоциацията изразява и силна загриженост от прекалено бавното темпо на развитие на Формула 1. "Няма яснота около новите инициативи във Ф1, както и липса на достатъчно участие на промоутърите в тяхното осъществяване". АПФ предупреждава Либърти да не поставя на заден план съществуващите вече състезания, като се съсредоточава само върху добавянето на нови стартове към календара. "Новите състезания не трябва да бъдат за сметка на утвърдените надпревари. С началото на новия сезон в спорта, който сме промотирали вече десетилетия, ние търсим по-голямо сътрудничество за развитието на шампионата. Предлагаме своя опит и експертиза в дух на по-сплотено партньорство с Формула 1 и ФИА". Председател на АПФ е Стюарт Прингъл, който е и изпълнителен директор на "Силвърстоун", където се провежда Гран при на Великобритания. Това е едно от петте състезания, които все още нямат договор за 2020. източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[size=150][b]Фернандо Алонсо триумфира в "24-те часа на Дайтона" [/b][/size] 28 януари 2019 [img]https://img2.sportal.bg/uploads/news/2019_05/images/00767973.jpg?20190128133730[/img] Двукратният Ф1 шампион Фернандо Алонсо спечели "24-те часа на Дайтона" от своя втори опит. Испанецът поведе към успеха екипа си, включващ Камуй Кобаяши, Джордан Тейлър и Ренгер ван дер Занде, две обиколки преди финала на състезанието, което бе скъсено заради силен дъжд. Малко преди финала бившият Ф1 пилот Фелипе Насър (Cadillac) държеше първата позиция, но грешка на завой номер 1 позволи на Алонсо да го изпревари. За две обиколки Алонсо успя да генерира 13-секундна преднина със своя Cadillac. Александър Роси (Acura) изведе отбора си на трета позиция, като той бе последният, който финишира в рамките на обиколката зад Алонсо. Изданието на "24-те часа на Дайтона" през 2019-а бе в пълен контраст с миналогодишното. Година след като надпреварата отбеляза най-малко инциденти и най-много обиколки – 808, през 2019-а завъртанията бяха едва 593, което направи изданието най-краткото в историята на Дайтона. Дъждът започна да затруднява мнозинството от пилотите при десет оставащи часа, но именно тогава Фернандо Алонсо, който пилотираше автомобила в този момент, успя да покаже уменията си на мокро и да излезе начело. Червени флагове заради наводнение на пистата обаче заличиха преднината му и той трябваше да я създаде наново. Бившият пилот на Макларън се присъединява към Фил Хил и Марио Андрети като третият Ф1 шампион, печелил "24-те часа на Дайтона". През 2018 година Алонсо спечели "24-те часа на Льо Ман", а след три месеца ще се опита да триумфира в Инди 500 с цел да спечели т.нар. "Тройна корона" в моторспорта (победи в Гран При на Монако, "24-те часа на Льо Ман” и Индианаполис 500). източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
[b][size=150]Слух: Ферари в по-тъмно червено[/size] Изображението е пример как би изглеждал новият болид в цветовете [/b] 29 Януари 2019 [img]http://formula1.sportal.bg/uploads/images/news/2019_01/img_20190129_0002.jpg[/img] Италианското издание Аутоспринт, което е известно като източник на много слухове за Ферари, публикува изображение на предполагаемия нов болид на Скудерия в по-тъмно червен цвят. Тъй като медията има източници в Маранело, би могло да се предположи, че спекулативната графика не е безкрайно далече от действителността. В статията се казва, че дизайнът на Ферари за 2019 може доста да се отличава от познатите ни стандарти за Маранело. Повод за това твърдение дава новия цвят на отбора на Дукати от Мото ДжиПи. Тимът също се ползва със спонсорството на тютюневия гигант Филип Морис – собственик на Марлборо и дългогодишен партньор на Ферари във Ф1. И Дукати и Ферари Ф1 са свързани с инициативата Mission Winnow (Мисия "Победа сега"), която е създадена от Филип Морис, и която е посветена на човешкия напредък, най-общо казано. След като ЕС забрани да се рекламират тютюневи изделия в спортни състезания, тютюневите компании смениха подхода и създават заобиколни начини да инвестират в реклама. В случая може да се предположи, че участието на Ферари във въпросната инициатива, може да е свързано с потъмняване на червеното – също като при Дукати. Според Аутоспринт, новият болид трябва да се казва SF-90 заради 90 годишнината на Ферари. [img]http://formula1.sportal.bg/uploads/images/tinymce/miron/DyEty-EUYAAXjBR.jpg[/img] източник: sportal

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Сезон 2019 във Формула 1 ще се състои от 21 състезания на пет континента. Неделните стартове ще продължат да бъдат 10 минути след кръгъл час, за да бъде по-удобно за ТВ станциите. Часовете са същите, като през 2018, единствено Гран при на Франция е по-рано. Първите важни събития за годината както обикновено са датите, на които отборите ще представят официално новите болиди. До момента са обявени следните премиери: Рено 12 февруари Енстоун Рейсинг Пойнт 13 февруари Торонто Макларън 14 февруари (предстои уточнение за мястото) Ферари 15 февруари (предстои уточнение за мястото) Зимните тестове по традиция ще се проведат на пистата "Каталуния" както следва: Първи тест: 18-21 февруари Втори тест: 26 февруари – 1 март Ето и списъкът на всички Гран при: 17 март Австралия, Мелбърн 08:10 31 април Бахрейн, Сахир 18:10 14 април Китай, Шанхай 09:10 28 април Азербайджан, Баку 15:10 12 май Испания, Барселона 16:10 26 май Монако 16:10 09 юни Канада, Монреал 22:10 23 юни Франция, Льо Кастеле 16:10 30 юни Австрия, Шпилберг 16:10 14 юли Великобритания, Силвърстоун 16:10 28 юли Германия, Хокенхайм 16:10 04 август Унгария, Будапеща 16:10 01 септември Белгия, Спа 16:10 08 септември Италия, Монца 16:10 22 септември Сингапур 15:10 29 септември Русия, Сочи 14:10 13 октомври Япония, Сузука 08:10 27 октомври Мексико, Мексико сити 21:10 03 ноември САЩ, Остин 21:10 17 ноември Бразилия, Сао Пауло 20:10 01 декември Абу Даби, о-в Яс 15:10 Любопитен факт е, че в Шанхай ще се проведе Гран при номер 1000.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Новата кола носи името C38 и бе показана пред медиите на пит лейна в Барселона, където започват предсезонните тестове. Пилотите Кими Райконен и Антонио Джовинаци присъстваха на церемонията и са готови да се впуснат в надпреварите. Дизайнът на автомобила е подобен на Заубера от миналата година. Джовинаци ще направи дебютния си сезон като титулярен пилот, като преди това участва в две състезания заради контузия на Паскал Верлайн през 2017-а. Райконен се завръща в отбора след преминаване от Ферари. Легендарният финландец започна кариерата си именно в Заубер през 2001-а. Повторният му дебют за тима обаче не мина по план. Опитният пилот подкара болида и след няколко завоя се озова встрани от пистата. Болидът се завъртя, но за щастие скоростта не беше висока и нямаше сериозни последствия за Кими Райконен, освен факта, че трябваше да прекъсне тестовете и да се прибере в бокса.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Според данните на Пирели Ферари са приключили първия предсезонен тест за 2019-а във Формула 1 в Барселона на върха с аванс от половина секунда спрямо конкурентите си. Трите отбора, които завършиха теста с най-силни обиколки, са Рено, Торо Росо и Алфа Ромео. Мерцедес останаха четвърти, а Ферари – пети, на 0.7 сек зад времето, което постави в четвъртия ден Нико Хюлкенберг от Рено. Леклер обаче използва смесите C3, които са точно по средата между меките и твърди гуми, докато останалите топ пилоти, включително Валтери Ботас от Мерцедес записаха най-бързите си завъртания на "Каталуня" с най-меките смеси С5. Според Пирели най-меките смеси свалят 1.2 сек на обиколка спрямо С3 версията, използвана от Леклер и съотборника му Себастиан Фетел. Преизчислени с уточнението от Пирели, времената на пилотите от топ 10 се разместват значително и Ферари излизат на върха. Опитвайки се да изключим влиянието на различните видове смеси, излиза, че Скудерия са и единственият отбор, чието време за обиколка действително е под 1:17 мин. Хюлкенберг, който завърши четвъртия ден с най-добро време, пада на шесто място при коригираните времена, а Антонио Джовинаци от Алфа Ромео излиза на трето място зад Леклер и Фетел. Четвърти и пети в тази подредба остават Ромен Грожан от Хаас и Люис Хамилтън с новата "Сребърна стрела". Разбира се, дори и след всички тези изчисления, не може да се добие пълната картина от възможностите на отборите, но е показателно как само един променен фактор като гумите оказва толкова значителна разлика в резултатите. Дали Ферари и Мерцедес крият реалното си темпо и колко е надежден болида на Ред Бул, вече задвижван от Хонда, отчасти ще може да разберем във втората седмица от Ф1 тестовете, но истинският отговор ще дойде с първия кръг за сезон 2019 в Австралия Пилот Коригирана обиколка с C5 смеси Нико Хюлкенберг 01:17.393 (C5) Шарл Леклер 01:16.846 Александър Албън 01:17.637 (C5) Себастиан Фетел 01:16.961 Данийл Квят 01:17.704 (C5) Антонио Джовинаци 01:17.311 Кими Райконен 01:17.762 (C5) Ромен Грожан 01:17.363 Даниел Рикардо 01:17.785 (C5) Люис Хамилтън 01:17.377 Валтери Ботас 01:17.857 (C5) Нико Хюлкенберг 01:17.393 Люис Хамилтън 01:17.977 (C4) Кевин Магнусен 01:17.520 Шарл Леклер 01:18.046 (C3) Пиер Гасли 01:17.580 Себастиан Фетел 01:18.161 (C3) Макс Верстапен 01:17.587 Ландо Норис 01:18.431 (C4) Александър Албън 01:17.637 Антонио Джовинаци 01:18.511 (C3) Данийл Квят 01:17.704 Карлос Сайнц 01:18.558 (C4) Кими Райконен 01:17.762 Ромен Грожан 01:18.563 (C3) Ланс Строл 01:17.764 Кевин Магнусен 01:18.720 (C3) Даниел Рикардо 01:17.785 Пиер Гасли 01:18.780 (C3) Ландо Норис 01:17.831 Макс Верстапен 01:18.787 (C3) Валтери Ботас 01:17.857 Пиетро Фитипалди 01:19.249 (C4) Карлос Сайнц 01:17.958 Ланс Строл 01:19.664 (C2) Пиетро Фитипалди 01:18.649 Серхио Перес 01:19.944 (C3) Серхио Перес 01:18.744 Джордж Ръсел 01:20.997 (C3) Роберт Кубица 01:19.642 Роберт Кубица 01:21.542 (C2) Джордж Ръсел 01:19.797

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Шарл Льоклер записа най-добро време в сутрешната сесия от 7-ия ден на тестовете на пистата Каталуня край Барселона. Пилотът на Ферари записа рекордно време за изпитанията досега, като с най-меките гуми C5 слезе до 1:16.231 мин в квалификационна симулация. Много силен резултат записа и световният шампион Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес с много по-твърдите гуми C2 записа 1:18.097 мин – 8-о време за деня. Което означава, че със същото количество гориво с C5 британецът теоретично би свалил 1.9 сек и би записал време от около 1:16.2 мин. Люис направи и най-много обиколки от всички – 85. Льоклер също имаше много силна обиколка, преди рекордната, с гуми C2 – 1:17.253 мин. Но се смята, че той е бил с по-малко гориво спрямо Хамилтън. Втори за сесията завърши Александър Албон с Торо Росо, който в квалификационна симулация записа 1:16.882 мин. След него се наредиха Ландо Норис с Макларън, Пиер Гасли с Ред Бул и Нико Хюлкенберг с Рено, всичките с най-меките продукти на Пирели C5. Последен завърши Кевин Магнусен с Хаас, който обаче бе с гуми C3. Релано най-слабото време беше на Джордж Ръсел с Уилямс. Британецът с C5 даде 1:18.130 мин, което е почти идентично с това на Хамилтън с C2. От друга страна времената от тази сутрин показват, че отборните са събрани в малки разлики. И изглежда, че тези между най-бързите и най-бавните е само около 2 секунди.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Екипът на Ферари разкри причината за катастрофата на Себастиан Фетел по време на вчерашния 6-и ден от тестовете на Каталуня. Германецът излетя в сутрешната сесия на завой 3 и с висока скорост се удари в предпазните огради. След инцидента Фетел заяви, че проблемът изглежда е бил в предната лява част на кола. Днес от Скудерията обявиха, че след обстоен анализ са установили, че става въпрос за проблем с джантата на предна лява гума, която се е счупила. А това е станало няколко секунди след контакт с външен обект. Заради инцидента Ферари пропусна почти цялата следобедна сесия и загуби ценно време за подготовка. „Според моето усещане имаше проблем в предната лява част на колата, бяха думите на Фетел веднага след инцидента. – От този момент не можех нищо да направя, за да избегна удара. Почти челно се ударих в бариерите. Щеше да е по-лесно да разберем проблема, ако имаше по-дълга зона за сигурност и колата не се беше ударила веднага след излитането си. Заради сблъсъка тя е доста разбита.“

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Кими Райконен смята, че неговият отбор Алфа Ромео може да е 5-и, а може и да е последен 10-и като представяне в началото на новия сезон във Формула 1. Финландецът бе освободен от Ферари миналия сезон. Веднага той подписа договор с екипа на Заубер, който в последствие стана заводски екип на Алфа Ромео. В предсезонните тестове Кими и новият му съотборник Антонио Джовинаци показаха забележителна скорост. Това накара много специалисти да ги считат за едни от водещите кандидати за челната позиция сред отборите в средата на колоната. „Голяма мистерия е къде се намираме, каза Кими пред Motorsport. – Ще дадем най-доброто от себе си. И след това ще продължим да работим. Не сме напълно там, където искаме като скорост. Не знам дали ще сме 5-и или 10-и. В средата на колоната битката ще е много оспорвана.“ Световният шампион за 2007 г. заяви още, че в Алфа Ромео не са натискали максимално за постигането на възможно най-бързата обиколка в тестовете. Според него в тима имат много да учат за новата кола C38. „Условията са винаги различни в състезателните уикенди, заяви още Райконен. – В тестовете изпробвахме различни гуми. Но беше сложно да се постигне максимално добро време с по-меките гуми заради по-ниските температури.“

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Дългогодишният състезателен директор на Формула 1 Чарли Уайтниг почина на 66 години. "Ф1 загуби верен приятел и харизматичен посланик" каза президентът на ФИА Жан Тод в негова памет. Уайтинг беше забележителна личност в спорта, човек с влияние, уважаван и харесван цели пет десетилетия в падока. ФИА съобщи, че причината за смъртта му е белодробна емболия. "Чарли Уайтинг беше изключителен в професията си, важна фигура във Ф1, личност, която олицетворяваше етиката и духа на този фантастичен спорт" каза още Тод. Уайтинг започва своята кариера във Формула 1през 1977 за отбора на Хескет, а по-късно за Брабам през 80-те, където работи за собственика Бърни Екълстън. Тимът печели две световни титли с Нелсън Пикет и Уайтинг в ролята на главен механик. Уайтинг се присъединява към ръководството на ФИА през 1988, а от 1997 насам е състезателен директор. Неговата роля е на последна инстанция по въпросите на технологиите и сигурността на спорта. Mир на праха му. Сега очаквам формулата да стане скучна като овалите на Наскар.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Поз. Пилот Отбор Време Q1 Време Q2 Време Q3 1 Люис Хамилтън Мерцедес 1:22.043 1:21.014 1:20.486 2 Валтери Ботас Мерцедес 1:22.367 1:21.193 1:20.598 3 Себастиан Фетел Ферари 1:21.912 1:22.885 1:21.190 4 Макс Верстапен Ред Бул 1:22.876 1:21.678 1:21.320 5 Шарл Леклер Ферари 1:22.017 1:21.739 1:21.442 6 Ромен Грожан Хаас 1:22.959 1:21.870 1:21.826 7 Кевин Магнусен Хаас 1:22.519 1:22.221 1:22.099 8 Ландо Норис Макларън 1:22.702 1:22.423 1:22.304 9 Кими Райконен Алфа Ромео1:22.966 1:22.349 1:22.314 10 Серхио Перес Рейсинг Пойнт1:22.908 1:22.532 1:22.781 11 Нико Хюлкенберг Рено 1:22.540 1:22.562 12 Даниел Рикардо Рено 1:22.921 1:22.570 13 Александър Албън Торо Росо 1:22.757 1:22.636 14 Антонио Джовинаци Алфа Ромео1:22.431 1:22.714 15 Даниил Квят Торо Росо 1:22.511 1:22.774 16 Ланс Строл Рейсинг Пойнт 1:23.017 17 Пиер Гасли Ред Бул 1:23.020 18 Карлос Сайнц мл.Макларън 1:23.084 19 Джордж Ръсел Уилямс 1:24.360 20 Роберт Кубица Уилямс 1:26.067 Започна се картите са раздадени нека по добрия да победи.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Състезанието бе пълна скука. Поз. Пилот Отбор Обиколки Време СП точки 1 Валтери Ботас Мерцедес 58 1:25:27.325 2 26 2 Люис Хамилтън Мерцедес 58 +20.886 1 18 3 Макс Верстапен Ред Бул 58 +22.520 4 15 4 Себастиан Фетел Ферари 58 +57.109 3 12 5 Шарл Леклер Ферари 58 +58.230 5 10 6 Кевин Магнусен Хаас 58 +87.156 7 8 7 Нико Хюлкенберг Рено 57 +1 обиколка 11 6 8 Кими Райконен Алфа Ромео 57 +1 обиколка 9 4 9 Ланс Строл Рейсинг Пойнт 57 +1 обиколка 16 2 10 Даниил Квят Торо Росо 57 +1 обиколка 15 1 11 Пиер Гасли Ред Бул 57 +1 обиколка 17 0 12 Ландо Норис Макларън 57 +1 обиколка 8 0 13 Серхио ПересРейсинг Пойнт 57 +1 обиколка 10 0 14 Александър Албън Торо Росо 57 +1 обиколка 13 0 15 Антонио Джовинаци Алфа Ромео57 +1 обиколка 14 0 16 Джордж Ръсел Уилямс 56 +2 обиколки 19 0 17 Роберт Кубица Уилямс 55 +3 обиколки 20 0 18 Ромен Грожан Хаас 29 отпадане 6 0 19 Даниел Рикардо Рено 28 отпадане 12 0 20 Карлос Сайнц мл. Макларън 9 отпадане 18 0

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
1 Шарл Леклер Ферари 1:28.495 1:28.046 1:27.866 2 Себастиан Фетел Ферари 1:28.733 1:28.356 1:28.160 3 Люис Хамилтън Мерцедес 1:29.262 1:28.578 1:28.190 4 Валтери Ботас Мерцедес 1:29.498 1:28.830 1:28.256 5 Макс Верстапен Ред Бул 1:29.579 1:29.109 1:28.752 6 Кевин Магнусен Хаас 1:29.532 1:29.017 1:28.757 7 Карлос Сайнц младши Макларън 1:29.528 1:29.055 1:28.813 8 Ромен Грожан Хаас 1:29.688 1:29.249 1:29.015 9 Кими Райконен Алфа Ромео 1:29.959 1:29.471 1:29.022 10 Ландо Норис Макларън 1:29.381 1:29.258 1:29.043 11 Даниел Рикардо Рено 1:29.859 1:29.488 12 Александър Албън Торо Росо 1:29.514 1:29.513 13 Пиер Гасли Ред Бул 1:29.900 1:29.526 14 Серхио Перес Рейсинг Пойнт 1:29.893 1:29.756 15 Даниил Квят Торо Росо 1:29.876 1:29.854 16 Антонио Джовинаци Алфа Ромео 1:30.026 17 Нико Хюлкенберг Рено 1:30.034 18 Ланс Строл Рейсинг Пойнт 1:30.217 19 Джордж Ръсел Уилямс 1:31.759 20 Роберт Кубица Уилямс 1:31.799

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Още не може да ми мине яда от загубата на чистата победа на Люклер. За старта утре само първите трима 1. Ботас 2. Хамилтън 3. Фетел

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Състезание номер 1000 спечелено от Хамилтън. Същия състезател е спечелил и номер 900 . Както се очакваше Фераристите отново объркаха тактиката така подариха 4то място на Верстапен. Добре, че дядо Кими пак направи шоу и по изори Хааса на Грожан преди финала. Младия Албон също му даде отпор на Грожан там бе най интересно. 1.Хамилтън 2.Ботас 3.Фетел 4.Верстапен 5.Леклер 6.Гасли 7.Рикардо 8.Перес 9.Райконен 10.Албон

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Валтери Ботас спечели хаотичната квалификация за Гран при на Баку с рекордна обиколка, следван от своя съотборник Люис Хамилтън. Ферари стъпиха накриво, след като Шарл Леклер направи нелепа катастрофа, а в проточилата се твърде дълго квалификационна сесия, влошаващите се условия на пистата като че ли попречиха на Фетел да реализира показаната по-рано скорост на Скудерия. Така Мерцедес си осигуриха първия ред, а на втория до Фетел се нареди Макс Верстапен. На трети ред се получи интересна комбинация от Серхио Перес с Рейсинг Пойнт и Даниил Квят с Торо Росо. Зад тях се оформи ред от новобранци с Ландо Норис за Макларън и Антонио Джовинаци за Алфа Ромео. Топ 10 оформиха Кими Райконен с Алфа Ромео и Шарл Леклер с Ферари.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Пилотът на Мерцедес Валтери Ботас напълно заслужено спечели днешната Гран При на Азербайджан, четвърти кръг от сезон 2019 във Формула 1. Финландецът се справи с офанзивата на съотборника си Люис Хамилтън, не се огъна и при атаката на британеца в последната обиколка, и грабна победата в Баку. Това донесе на Валтери и първото място в класирането при пилотите, измествайки Люис от върха с една точка. Силният старт на Ботас в шампионата започва леко да напомня на шампионската кампания на Нико Розберг. Тогава през 2016 година германецът успя да влезе под кожата на тогавашния си съотборник в Мерцедес Хамилтън и спечели световната титла с пет точки преднина в края на сезона. Днешният триумф на Мерцедес е четвърта поредна двойна победа за тима от началото на шампионата - няма друг отбор в историята на Формула 1, който да е постигал това. На другия полюс днес бяха основните преследвачи на шампионите Ферари и Ред Бул. Себастиан Фетел нямаше шанс за нищо повече от третото място на почетната стълбичка, където за пореден път да изслуша химна на Германия, но не в негова чест, а в този на Мерцедес. Четвърти остана Макс Верстапен, който имаше няколко пика в представянето си, но се загуби в общата картина на надпреварата и дори за миг не успя да притесни Себастиан относно третата му позиция. Новият пилот на Ферари Шарл Леклер не успя да се отърси от вчерашната си груба грешка. Днес монегаскът не стигна до очаквания от много хора подвиг с алтернативната си стратегия и от осма стартова позиция успя да си пробие път едва до петото място на финала. Утешителната награда днес за него е спечелената допълнителна една точка за най-бързата обиколка в самия край на състезанието с нови гуми. Вчерашната квалификация за днешната Гран При на Азербайджан се разви по напълно неочакван сценарий. От първата петъчна тренировка до втората фаза от квалификацията новият пилот на Ферари Шарл Леклер доминираше с недостижимо темпо за конкурентите си. Точно когато обаче младият монегаск започна да се чувства прекалено комфортно по сложната конфигурация на уличното трасе в Баку, дойде и първата му голяма грешка с червения болид. Шарл се заби в предпазните ограждения на осми завой и не успя да вземе участие в третата фаза. Така пилотът от Монако стартира от десета позиция днес. От катастрофата на Леклер, дългото прекъсване и падането на температурата на асфалта най-добре се възползва не Люис Хамилтън, който се е доказал в подобни сложни ситуации, а съотборникът му Валтери Ботас. Финландецът остави Люис на втора стартова позиция в последния момент, а Себастиан Фетел от Ферари пропадна до третата позиция. Валтери Ботас не направи най-добрия старт, но удържа на атаката от страна на съотборника му Хамилтън. Зад скоростните кутии на двата мерцедеса се залепи Фетел, но германецът нямаше място, от където да пробва атака на първите две позиции. Изненадата след старта дойде от мексиканския пилот на Форс Индия Серхио Перес, който без проблеми се справи със звездата та Ред Бул Макс Верстапен за четвъртото място. До седмата обиколка стартиралият от осмо място Шарл Леклер от Ферари вече се придвижи до петото място. Ботас продължава да води колоната с комфортна преднина пред Люис от близо четири секунди. Трети е Фетел, който обаче вече изостава на десет секунди от лидера. В 14-ата обиколка първи от лидерите в бокса влезе Фетел. Германецът губеше драстично време с най-меките гуми и се върна на трасето с медиум. В 16-ата обиколка Ботас последва Себ в бокса. Финландецът получи възможност да смени гумите си преди Люис. Британецът трябваше да изчака обиколка и след като се върна на пистата, бе отново зад Валтери. В 17-ата обиколка Леклер е лидер в надпреварата, като роденият пилот в Монако все още не е спирал за нови гуми заради различната си стратегия. В 32-рата обиколка гумите на лидера Леклер го продадоха и пилотът на Ферари влезе в бокса. Очаквано връщането му на пистата го прати на пета позиция зад четвъртия Макс Верстапен и съотборника му Фетел, който се движи трети. 39-ата обиколка Пиер Гасли отпадна от състезанието в Баку след технически проблем в спирачната система на болида на Ред Бул. В последната обиколка Хамилтън атакува Ботас, но допусна неочаквана грешка, която го остави на втората позиция до финала. Валтери напълно заслужи победата си днес в Баку след много силното представяне във вчерашната квалификация и безгрешно пилотиране днес. Така финландецът излезе начело в класирането при пилотите, изпреварвайки съотборника си Люис с една точка.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
На старта в Гран При на Испания, петъ кръг от сезон 2019 във Формула 1, стана наистина горещо. Хамилтън реагира най-добре и успя да изпревари съотборника си Ботас още при спирането за първи завой. От случилото се опита да се възползва Фетел, който също атакува Валтери с много силен старт, но финландецът не му остави място и Себ не успя да спечели второто място. Защитата на Ботас принуди германския пилот на Ферари да излезе извън пистата и да мине през зоната на сигурността, което доведе до загуба на третото му място от Макс Верстапен. Така холандският пилот на Ред Бул вече е трети, а Фетел и другият пилот на Скудерия Леклер са четвърти и пети. Вчера финландският пилот на Мерцедес Валтери Ботас стигна до трети пореден полпозишъна в петия кръг. Валтери направи феноменална квалификационна обиколка и след финала й бе по-бърз от съотборника си Люис Хамилтън с повече от 0.6 секунди. Втори стартира Хамилтън, трети бе Фетел, следван от Верстапен и петия Леклер. До 7-ата обиколка Ботас успя да се отърси от слабия старт в надпреварата край Барселона и започна да записва най-добрите обиколки. Това помогна на водача в шампионата да се доближи до лидера Хамилтън на две секунди. До 10-ата обиколка Леклер успя да влезе в DRS зоната на Фетел и се залепи за задното крило на съотборника си, като само въпрос на време е да го изпревари. В 12-ата обиколка Шарл успя да мине пред Себастиан на правата, след като бе пропуснат от германеца, и вече е четвърти, а Фетел пети. Разговорът по радиото между Фетел и отбора на Ферари бе пуснат със закъснение. В него стана ясно, че Себастиан, който губеше скорост заради плоско петно на предната си дясна гума, сам предлага да пусне съотборника си Леклер. В 21-вата обиколка заради проблема в предната си гума Фетел поиска да влезе за смяна на сликове, знаейки, че ще загуби много позиции. В следващия тур Себ влезе за смяна на гуми от пета позиция и се върна на трасето едва десети. В 26-ата обиколка и другият пилот на Скудерия мина през бокса за смяна на гуми. На болида на Леклер обаче бяха монтирани твърдите гуми на Пирели, което показа желанието на италианския тим за промяна в стратегията. Шарл се върна на четвърта позиция, точно пред съотборника си Фетел. В 27-ата обиколка Ботас стана първият пилот на Мерцедес със спиране в бокса. Финландецът се върна отново на втора позиция зад лидера Люис. Британецът направи същото следващата обиколка и се върна на пистата отново като водач на колоната. Грешките в управлението на отбора на Ферари явно нямат край. След като забавиха Леклер в първата част от състезанието зад Фетел, сега повтарят сценария, но в обратен ред. Себастиан е с по-меките гуми и в напълно различна стратегия, Шарл е много по-бавен с твърдите сликове и въпреки това продължава да го бави. По този начин двамата взаимно си пречат и след средата на надпреварата нямат сериозен шанс за по-челно класиране. В 41-вата обиколка Фетел влезе за втори път за чисто нови медиум сликове на Пирели. С тях германецът ще се опита да се върне в челото, след като сега се върна на едва шета позиция. В 46-ата обиколка за втори стоп мина и вторият Ботас. В следващата обиколка се стигна до инцидент между Ландо Норис от Макларън и канадския пилот на Форс Индия Ланс Строл. Това доведе до излизане на колата на сигурността на пистата, което промени и стратегиите на някои пилоти. От тази възможност се възползва Шарл Леклер, който веднага смени старите си гуми хард с нови, меки. Зад колата на сигурността втори бокс направи и лидерът Хамилтън. Британецът безпроблемно се върна като лидер на колоната. Състезанието в Испания бе рестартирано в 53-ата обиколка. Хамилтън не даде шанс на преследвачите си, като Ботас остана втори, трети е Верстапен и четвърти е Фетел. Леклер не успя да реагира по най-добрия начин и бе атакуван от Пиер Гасли. Шарл обаче блокира успешно Гасли и запази петата си позиция.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
Една от легендарните фигури в историята на Формула 1 Ники Лауда почина късно вечерта в понеделник. Австриецът си отиде от този свят на 70-годишна възраст, като семейството му разкри, че си е отишъл тихо в съня си. Бившият пилот на Ферари дълго време се бори с тежки здравословни проблеми, а през лятото на миналата година претърпя и трансплантация на бял дроб. За последно той беше хоспитализиран през януари тази година заради грипна инфекция. Той веднъж пребори смъртта преди почти 43 години. Тогава по време на състезанието за Голямата награда на Германия неговият болид се забива с над 200 км/ч в оградата на пистата "Нюрбургринг" и избухва в пламъци. Лауда е изваден почти минута по-късно. Каската му е разцепена, пораженията са огромни, а изгарянията са изключително тежки. Пилотът е настанен в болница, където свещеник му взима последно причастие, тъй като лекарите не дават големи шансове за оцеляването му. Но Лауда надлъгва смъртта на 1 август 1976 г. И не само това, но дори се връща като пилот на пистата и печели куп състезания. Той има една титла преди зловещата катастрофа, а след нея става още два пъти световен шампион - през 1977 и 1984 г. Винаги след това австриецът носи червена шапка с обяснението, че иска, когато хората си говорят с него, да го гледат в очите, а не в обгорелия му скалп и белезите по главата. В последните години проблемите със здравето му зачестиха, а огромна роля за това има именно тази ужасяваща катастрофа. Той претърпя две бъбречни трансплантации, както и въпросната белододробна такава. Той имаше и нискобюджетна авиокомпания, която обаче бързо продаде, след като се стигна до катастрофа с 223-има загинали. МИР НА ПРАХА МУ.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде
След голяма битка до последния метър в днешната Гран При на Монако голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън грабна победата и я посвети на починалата легенда на Формула 1 Ники Лауда. Така британецът увеличи преднината си и уверено води в класирането при пилотите. За второто място се пребори четирикратният световен шампион от Ферари Себастиан Фетел. Германецът финишира трети след Макс Верстапен, но след финала към общото време на пилота на Ред Бул обаче съдиите веднага прибавиха петсекундното наказание, което му наложиха още заради инцидента с Валтери Ботас при първите спирания в бокса. Така Макс остана четвърти и загуби и мястото си на подиума, след като и Валтери бе класиран пред него на трето място. На старта в днешната Гран При на Монако Хамилтън поведе уверено колоната, без да позволи на преследвачите си да го атакуват на спирането за първи завой. Подреждането зад британеца също остана непроменено и втори е Ботас, следван от третия Верстапен за Ред Бул и Фетел от Ферари на четвърта позиция. Германецът е следван от Даниел Рикардо от Рено, който единствен спечели позиция след старта. Шарл Леклер се възползва от грешки на пилоти пред него след старта и успя да се придвижи до 14-а позиция. Последва много силна атака срещу френския пилот на Хаас Ромен Грожан и спечелена 13-а позиция. Леклер продължи да натиска агресивно и пробва прекалено оптимистична атака срещу Нико Хюлкенберг, след която се завъртя и спука задната си лява гума. Последва дълго прибиране към бокса, при което гумата му се разпадна и остави много парчета по пистата. В 10-ата обиколка всичко това доведе до излизането на колата на сигурността. От този момент веднага първи се възползва лидерът в състезанието Хамилтън, който смени гумите си. Британецът бе последван от Ботас, Верстапен и Фетел. Макс изскочи буквално пред Валтери в алеята пред боксовете, стигна се до лек контакт помежду им и така спечели една позиция. Двамата бяха последвани от Фетел на четвърта позиция. Оказа се, че след контакта с Верстапен има проблем с една от току-що монтираните гуми на Ботас. Това принуди финландеца да влезе за втори път в бокса, отново зад колата на сигурността. Това му позволи да не загуби много позиции, връщайки се на четвърто място зад Себастиан. Болидът на Леклер пострада сериозно от прекалено бързото му връщане в бокса с разпадащата се задна гума. От Ферари извикаха отново младия монегаск в бокса с идеята да проверят състоянието на техниката. След по-обстоен преглед в Скудерия решиха, че за пилота няма да е достатъчно сигурно да се състезава с нанесените повреди по болида. Така първото домашно състезание за Шарл с отбора на Ферари приключи в 21-вата обиколка. До 48-ата обиколка ситуацията в челото няма промяна. Водач е Хамилътн, следван по петите от Верстапен, който се движи на едва половин секунда зад лидера вече повече от десет обиколки. Трети на секунда и половина се движи Фетел, а на четвъртото място, с малко под две секунди изоставане, е Ботас. Пет обиколки преди финала Верстапен продължава да натиска лидера Хамилтън по цялата писта, но така и не намира място, откъдето да изпревари британеца. Дори и да успее до финала, то холандският пилот на Ред Бул ще бъде наказан с добавяне на пет секунди към общото му време, което би отнело и евентуалната му победа. Зад двамата пилоти на трето и четвърто място продължават да се намират Фетел и Ботас. В 78-ата обиколка Верстапен пробва агресивна атака и удари лидера Хамитън. За радост на Люис, контактът беше лек и не се стигна до отпадане на никой от двата болида, като и двамата пилоти запазиха позициите си на пистата. От инцидента не успяха да се възползват преследвачите им Фетел от трета позиция и четвъртият Ботас. До финала нямаше време за още такива спиращи дъха моменти и Люис Хамилтън напълно заслужено се пребори със зъби и нокти за победата в днешната Гран При на Монако. Въпреки неимоверните си усилия Макс Верстапен не успя да изпревари Люис, движейки се повече от 30 обиколки залепен за задния му дифузьор, и финишира втори. Към общото време на пилота на Ред Бул обаче съдиите веднага прибавиха петсекундното наказание, което му наложиха още заради инцидента с Валтери Ботас при първите спирания в бокса, и така Макс бе класиран четвърти. Второто място грабна лидерът на Ферари Себастиан Фетел, а на третото стъпало на почетната стълбичка в Княжеството се качи Валтери Ботас.

Сподели този пост


Линк на поста
Сподели другаде

Създайте си профил или влезте, за да коментирате

You need to be a member in order to leave a comment

Създай акаунт

Регистрирайте се за нов профил в нашата общност. Това е лесно!

Register a new account

Влез!

Вече имате акаунт? Влез тук!

Влез сега!
Влезте, за да следвате това